Hasiči mají nový vůz

Jak jsem avizoval na jaře, město se chystalo pořídit nový dopravní automobil pro hrbovské a svařenovské hasiče (a také pro jednotky v ostatních místních částech). Od úterý 20. října už je nový automobil v garáži hrbovské hasičské zbrojnice. „Chtěl bych poděkovat panu Ing. Švecovi, vedoucímu správního odboru, za pomoc a spolupráci při vyřizování a jeho koupě. Po skončení nouzového stavu bychom auto chtěli představit občanům,“ řekl Vladimír Sedláček, předseda komise pro místní správu.

Dopravní automobil zakoupilo Město Velké Meziříčí od společnosti Auto Trutnov s. r. o. letos v květnu – podle smlouvy za 1 025 395 korun. Jak jsem uvedl už dříve, město uspělo v žádosti o dotaci od resortu vnitra a část nákladů měla podle původních informací pokrýt také krajská dotace.

Podle přiložených dokumentů se jedná o vůz na podvozku Ford Transit kombi L3H, 4×2, 350 Trend. Primárně je určený pro přepravu osob při plnění úkolů zásahové činnosti JPO a pro dopravu, evakuaci a zásobování obyvatel. Vůz je zařazený do lehké hmotnostní třídy a určen pro provoz na zpevněných komunikacích. Kapacita – 9 osob. Sedadla ve voze jsou ve třech řadách. Vybavený je nezávislým topením Eberspacher/Airtro, pracovním LED osvětlením kolem pracovního prostoru vozu, zvláštním výstražným znamením s červeno modrým výstražným světlem značky WHELEN, vzadu pak světelným zařízením typu „alej“ – jde o oranžová výstražná světla. Automobil má samozřejmě i tažné zařízení, dále parkovací přední a zadní senzory a couvací kameru. Motor je zespodu chráněný krytem. Z asistentů má vozidlo ESP + ABS, ochranu proti převrácení, nouzového brzdového asistenta, asistenta pro rozjezd do svahu či třeba trakční kontroly. Dále automatické zapnutí varovných světel při nouzovém brzdění, airbag řidiče a spolujezdce, dálkové centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, dvojsedadlo spolujezdce. Sedadlo řidiče je nastavitelné v 8 směrech.

Palubní deska

Samozřejmě nastavitelný (kožený) volant, světla denního svícení, monitoring tlaku v pneumatikách a také Start-stop systém. Klimatizace je manuální, výdechy má ale i do druhé a třetí řady sedadel (tak jako topení). Zpětná zrcátka jsou vyhřívaná. Auto je z vnějšku vybavené zásuvkou pro dobíjení a konzervaci akumulátoru a hasiči budou mít k dispozici taky inteligentní dobíjecí zařízení.

Součástí výbavy je samozřejmě rádio – analogové, ale i s USB vstupem – ovládání je na volantu. Nezbytná je taky zásuvka na 12V (2x) a USB zásuvka (2x).

Motor je 2.0 TDCI, 96 / 125 kW, převodovka manuální, 6stupňová.

Jak si můžete na některém ze snímků všimnout, auto je na bocích označeno nápisem „Sbor dobrovolných hasičů Hrbov.“

Auto je vybavené také požárním příslušenstvím podle tzv. kategorie Z (základní) – jde například o analogovou radiostanici Motorola/DM4600, 2 požární magnetické světlomety WESEN/CRC5B, 2 ruční svítilny Streamlight/Survivor Li-Ion ATEX, lékárničku v zásahovém batohu (velikost III), hasicí přístroj s CO2, dále práškový hasicí přístroj, dvě ruční radiostanice Motorola/DP1400, ruční vyprošťovací nástroj PARATECH/HOOLIGAN BIEL TOOL, vytyčovací červenobílou pásku a 2x vyprošťovací řezák na bezpečnostní pásy.

Kapacita úložného prostoru za posledními sedačkami je nejméně 120 l. Na střeše je nosič s pochozí plošinou s bočnicemi pro uložení zavazadel.

Podle zadávací dokumentace má mít technickou životnost nejméně 16 let s ročním kilometrovým nájezdem do 10 tisíc kilometrů.

Myslím, že tohle jsou opravdu vyčerpávající informace, níže ještě přikládám několik čerstvých fotografií. Jakmile to bude možné, pokusím se nabídnout další snímky.

Ať vůz slouží – ale raději ne při zásazích!

Archiv příspěvků

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

4 × 1 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..